ויני, הכלב בעל עין אחת שהתעוור בצורה פתאומית וחזר לראות בעקבות טיפול חירום במרפאה. vini ויני הוא כלב מעורב מגזע גדול בן 6.5 אשר איבד את עינו השמאלית לפני כשנתיים כתוצאה מדלקת תוך עינית ממושכת שהובילה להתפתחות גלאוקומה (עלייה בלחץ תוך עיני) ועיוורון. בעליו של ויני שמו לב שבצהרי היום ויני החל למצמץ בעינו הימנית ולאורך היום נראה מדוכא וחסר תיאבון. לאחר מס’ שעות ראו שויני נתקל בחפצים והבינו כי איבד את הראיה בעין היחידה שנותרה לו. בעליו של ויני, אשר חששו מאוד, התקשרו למרפאה והביאו אותו במהירות לבדיקה. במהלך הבדיקה התגלה כי ויני אכן אינו רואה בעין והוא סובל מהתקף אקוטי של גלאוקומה. גלאוקומה הינה מחלה המתבטאת בלחץ תוך עיני גבוה ומתרחשת בעקבות בעיה בניקוז הנוזל התוך עיני, כך שהוא מצטבר בעין וגורם ללחץ גבוה וכתוצאה מכך פגיעה בעצב הראיה והרשתית. במידה והלחץ הגבוה הינו ממושך הפגיעה עשויה להיות בלתי הפיכה.

 

במקרה זה, הבעלים היו ערניים מאוד למהירות התפתחות הסימנים והביאו את ויני למרפאה בזמן, הלחץ התוך עיני היה גבוה בצורה משמעותית ולכן היה צורך בהתערבות כירורגית. ויני הורדם ובוצעה שאיבה של נוזל מתוך העין על מנת להוריד את הלחץ התוך עיני במהירות ולתת אפשרות לעצב הראייה והרשתית להתאושש בתקווה שויני יחזור לראות במהלך הימים הקרובים. ויני שוחרר הביתה עם טיפות עיניים שתפקידן להוריד את הלחץ התוך עיני.

למחרת ויני הגיע לביקורת כאשר הוא רואה ומצב רוחו מרומם. לשמחתנו הלחץ התוך עיני חזר לערך נורמאלי. בהמשך ויני עבר טיפול ייחודי בלייזר, אשר מטרתו להוריד את ייצור הנוזלים בעין ובכך לשמור על לחץ תוך עיני תקין. חודש אחרי הטיפול ויני רואה והלחץ בעין תקין. הוא ממשיך לקבל טיפות עיניים פעמיים ביום ומגיע לביקורות כל חודש-חודשיים .